کد خبر 490788
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

شرکت ماهواره‌اي عرب‌ست به منظور تعطيلي پخش شبکه الميادين در لبنان، دولت اين کشور را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه السفير، شرکت ماهواره اي عرب ست در صدد برآمده است قرارداد خود با دولت لبنان را فسخ کرده و ايستگاه پخش خود را از منطقه جوره البلوط در منطقه متن بيروت به امان پايتخت اردن منتقل کند.

ايستگاه پخش جوره البلوط نقطه تماس بين ماهواره ها و شبکه هاي فعال در لبنان اعم از محلي يا عربي مانند الميادين است.

اين شرکت در چندين نامه به وزارت ارتباطات لبنان شبکه الميادين را به « اهانت به دولت هاي عربي» متهم کرده و خواستار اتخاذ اقداماتي در راستاي تنبيه اين شبکه شده است.

دولت لبنان در اتخاذ تصميمي عليه الميادين درنگ کرده به ويژه اينکه الميادين شبکه اي نيست که از لبنان مجوز گرفته باشد بلکه مطابق قوانين لبنان تنها ايستگاه باز پخش است.

مديريت عرب ست قدرت فني لازم را براي حذف شبکه الميادين بدون درخواست از دولت لبنان دارد چنانچه در گذشته شبکه هاي ديگر را حذف کرده و اجازه پخش آنها را نداده است اما به نظر مي رسد هدف جدي و اساسي اتخاذ اقدامي تنبيهي عليه لبنان براي دادن اجازه پخش اخبار و گزارش‌هاي ضد آل سعود و ديگر کشورهاي عربي حوزه خليج فارس از خاک خود است.

بنابر اعلام برخي منابع در چند ساعت گذشته به منظور جلوگيري از اجراي اقدامي تنبيهي عليه اين کشور تلاش هايي انجام شده است.

السفير به نقل از يک مسئول در شبکه الميادين نوشت که اين شبکه نامه هشداري از مديريت عرب ست بعداز اظهارات يک ميهمان ايراني در گزارشي پيرامون فاجعه دردناک منا دريافت کرده است مبني بر اينکه پخش اين گزارش مخالف شروط قرارداد بين شبکه الميادين و عرب ست بوده است.

وکيل الميادين در پاسخ به اين نامه جواب داده است که پخش اين گزارش مخالف شروط پخش نيست زيرا آنچه در گزارش بيان شده اظهارات ميهمان و نه مجري برنامه است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس